Meer klantgerichtheid door customer marketing

Aanleiding

ErgoDirect constateert na een turbulente tijd dat de bestaande koers en de manier van samenwerken niet meer passen bij de oorspronkelijke ambities van het bedrijf. Het bedrijf besluit de visie, missie en strategie tegen het licht te houden. Snel is duidelijk dat meer commerciële slagkracht en teamwork nodig zijn. Ronald van der Togt heeft ErgoDirect hierbij ondersteund.

Aanpak

Bij het vergroten van de commerciële slagkracht zijn de sales, marketing en consultancy medewerkers en directie intensief betrokken. Bij alle stappen van dit proces is gebruik gemaakt van ieders expertise. Hierdoor is op alle momenten draagvlak gecreëerd. Als centrale oplossing is gekozen voor customer marketing met klantenteams. Deze methodiek past goed bij ErgoDirect, omdat het bedrijf veel klanten heeft en ook waarde hecht aan marketing en sales op maat.

Resultaten

  • Customer marketing met klantenteams heeft 20% omzetgroei opgeleverd.
  • Het teamwork is verbeterd door:
    • Helder inzicht in sterktes, verwachtingen van klanten, ambities van het bedrijf en de nieuwe koers
    • Betere samenwerking en kennisdeling tussen sales, marketing en consultancy
    • Meer plezier en energie door de nieuwe manier van samenwerken
    • Medewerkers die leren werken vanuit customer marketing
    • Toegenomen klantgerichtheid en klantwaardering
    • Meer persoonlijk en teamsucces door het benutten van kwaliteiten van medewerkers

Over ErgoDirect

ErgoDirect ontwikkelt en levert hardware- en softwareoplossingen voor een optimale inrichting van de werkplek. Deze hulpmiddelen verhogen de productiviteit door tijdswinst en comfortabel werken.

Website: www.ergodirect.nl