Verbeteren in één dag

Organisaties en teams maken allerlei fasen door die het resultaat sterk beïnvloeden. Zo kan de samenwerking in het team moeizaam verlopen. Medewerkers kunnen met minder energie werken. Sommigen vinden de werkdruk te hoog. Het is lastig om hen bevlogen en betrokken te houden. Ze geven signalen dat ze minder tevreden zijn in hun werk. Dit heeft ook een negatief effect op de klanttevredenheid.

In één dag oplossingen vinden voor complexe problemen en lastige vragen

Snel doordringen tot de kern van dit soort vragen of problemen is mogelijk. Dus geen lange sessies of adviestrajecten, maar gewoon in één dag. Ja, dit kan echt! We doen dat in drie blokken.

Blok 1: Sterke kanten en groeikansen in kaart door krachtige analyse

Je ziet wat de succesfactoren en sterktes zijn om te benutten. Aanwezige talenten en kwaliteiten zijn in kaart. En ook hoe je ze kunt inzetten om aandachtspunten of knelpunten op te lossen.

Blok 2: Onzichtbare, drijvende krachten uit onderstroom zichtbaar maken

Dieper gelegen, onzichtbare patronen en krachten worden zichtbaar gemaakt. Je ziet wat zich onder de oppervlakte afspeelt. Deze krachten zijn bijvoorbeeld van invloed op de samenwerking en de prestaties. Ook mogelijke oplossingen komen naar voren. Laat je verrassen door de snelheid en het gemak waarmee deze inzichten ontstaan!

Blok 3: Verbeteren met creatieve, praktische oplossingen van teams

Teams bedenken vernieuwende oplossingen voor problemen of belangrijke vragen. Door ieders talent en creativiteit te benutten leveren alle deelnemers een bijdrage aan verbeteringen, vernieuwingen of veranderingen.

Wat het je oplevert in één dag

Met deze beproefde aanpak weet je in één dag:

  • wat sterke kanten en groeikansen zijn van je team of organisatie
  • wat succesfactoren en sterktes zijn waarmee je het succes vergroot
  • wat aandachtspunten en knelpunten zijn om op te lossen
  • welke onzichtbare krachten in de organisaties een essentiële rol spelen op het resultaat
  • welke creatieve oplossingen effectief zijn voor vragen of problemen


Met verbeteren in één dag bespaar je op hoge kosten van lange adviestrajecten. En je hebt concrete oplossingen die daarna uitgevoerd kunnen worden.

Is verbeteren in één dag ook geschikt voor jouw vraag?

De aanpak is zo ontwikkeld dat er een helder inzicht of antwoord komt op de meeste lastige zaken.
Bij de klantcases vertellen klanten wat ze hebben bereikt met deze aanpak.
Bel me gerust op. Ik vertel je er graag over: (0611) 32 19 20.
Wil je liever persoonlijk contact? Vraag dan een gratis adviesgesprek aan.

Gratis adviesgesprek

Referenties

Jörgen Waagenaar
CEO bij INNAX Gebouw & Omgeving BV

“Ronald is een interim-manager met visie, drive, kennis, humor en openheid wat mensen die met hem samenwerken veel vertrouwen geeft.”

lees verder »

Workshops

Minder werkdruk

• Bepaling van mate van werkdruk
• Werkdrukverhogende factoren in kaart
• Oplossingen voor grip op werkdruk

Meer weten »

Duurzame inzetbaarheid

• Bepaling van inzetbaarheid van medewerkers
• Helderheid over speerpunten
• Oplossingen voor vervolgacties

Meer weten »

Meer bevlogenheid

• Bepaling van mate van bevlogenheid
• Wat geeft energie en wat kost energie
• Manieren om bevlogenheid te versterken

Meer weten »

High Performance Organisatie

• Inzicht in HPO-factoren
• Bepaling van groeimogelijkheden
• Kracht van HPO vergroten

Meer weten »

Succesvol teamwork

• Bepaling van sterke kanten van teamwork
• Groeikansen van teamwork in beeld
• Oplossingen om teamwork te verbeteren

Meer weten »

Klant- en medewerkertevredenheid

• Bepaling van klant- en medewerkertevredenheid
• Sterke kanten en groeikansen in kaart
• Oplossingen die tevredenheid verhogen

Meer weten »

Referenties

Petra van Brakel
HR Manager bij V.S.E. Vehicle Systems Engineering BV

"Met zijn aanpak brengt Ronald op een inspirerende manier mensen in beweging. Er ontstaat hierdoor onvoorstelbaar veel energie bij medewerkers. Ze dragen daarna met enthousiasme bij aan verbeteracties."

lees verder »

Marco Poeth
HR Consultant bij Fontys Hogescholen

“Ronald hangt ‘boven de materie’, identificeert thema’s en brengt de juiste mensen bij elkaar. Vervolgens wakkert hij de energie bij medewerkers aan om zelf met de thema’s aan de slag te gaan.”

lees verder »

Alle referenties